ONZE VOLKSWAGEN T1 RESTAURATIES

VW-T1 restauraties, meer dan alleen maar een make-over

Restauratie is voor ons veel meer dan alleen maar een make-over !!

Onze gerestaureerde bussen die wij aanbieden op onze website zijn in een dermate staat van onderhoud dat ze zonder al teveel moeite en problemen door de keuring van de RDW komen. De duurdere modellen worden door ons op Nederlands kenteken gezet, hetgeen betekent dat ze door de RDW als betrouwbaar worden beschouwd ten aanzien van plaatwerk, chassi, veiligheid etc.

Onze gerestaureerde bussen zijn dus niet, zoals vele 'concurrenten', voorzien van een make-over of een make-up. Wij houden persoonlijk toezicht op de kwaliteit zowel in Brazilie als in Nederland.

Onze restauratie bestaat uit 2 onderdelen:

  • Het technische deel.

  • De afwerking en details

 

De afwerking en details komen de schoonheid en tevens de kwaliteit van de bus ten goede. Wij besteden erg veel aandacht aan dit onderdeel en houden persoonlijk toezicht op werkzaamheden die door derden worden uitgevoerd.

  • De ondergrond: Wij controleren streng op de hoeveelheid plamuur die zich op de bus bevindt. Restauratie modellen ontdoen wij zoveel mogelijk van overtollige plamuur en bij aankoop van reeds gerestaureerde modellen checken wij nauwkeurig met onze lakdiktemeter. Voor ons blijft geen enkele plamuur verborgen.
  • De lak: Het spuitwerk wordt zowel in Brazilie als in Nederland uitgevoerd. Maar recentelijk hebben wij besloten dat het merendeel van ons spuitwerk in Nederland zal worden uitgevoerd. Op deze wijze kant de klant de kleur nog kiezen, en de kwaliteit in Nederland is qua spuitwerk vaak niet te evenaren. Wij kiezen meestal de populaire officiele VW kleuren uit die tijd, maar elke gewenste kleur is mogelijk.
  • Afhangen en uitlijnen van de deuren is ook een vak apart waar wij nauwkeurig op toezien. Uiteraard sluiten de deuren nooit als bij een modern voertuig, maar ondanks dat willen wij dat de deuren zonder al te veel moeite goed sluiten.
  • Interieur: Dit wordt door ons volledig vernieuwd en is 100% handwerk. De banken worden gerestaureerd waarbij het nodige laswerk wordt verricht, en de binnenkant van de banken wordt voorzien van een nieuwe vulling. Vervolgens wordt door ons persoonlijk het leer en de kleurencombinatie uitgezocht en afgestemd op de kleuren van de bus. De afwerking geschiedt volgens het principe uit de jaren 60 en 70. De panelen worden door ons per bus op maat gemaakt en gemonteerd in ons atelier in Brazilie. Elke bus wordt standaard met een nieuw interieur opgeleverd inclusief een nieuwe lederen hemelbekleding.
  • Nieuwe banden: Standaard worden door ons per bus 5 nieuwe banden aangebracht, voorzien van white walls.
  • Acessoires: Dit zijn de details die de bus net even dat extra geven, denk dan bijvoorbeeld aan de verchroomde sierstrip, het verchroomde logo, stootrubbers op de bumpers, verchroomde sierdoppen, bandringen etc. Op verzoek kunnen ook safari ramen, verchroomde bumpers of een verchroomd bagagerek worden gemonteerd.
  • Hang en sluitwerk: Alle sloten worden werkend gemaakt met bijbehorende sleutels. Daar waar nodig worden de klinken geheel vernieuwd.

 

BEFORE & AFTER

 

Het technische deel is uiteraard het belangrijkste aangezien dat de veiligheid waarborgt voor deelname aan het verkeer, en zonder technische goedkeuring geen Nederlands of ander europees kenteken.

Welke controles / reparaties worden door ons bij elke bus uitgevoerd indien noodzakelijk:

  • Revisie van de motor met vervanging van cruciale onderdelen indien nodig.
  • Revisie van de koppeling, versnellingsbak, rem, remschijven etc.
  • Vervanging van de schokbrekers indien nodig
  • Revisie plaatwerk: Vervanging of reparatie van rotte verroeste onderdelen. Met name de onderkant van elke bus heeft in de meeste gevallen extra aandacht nodig. Wij vervangen meestal standaard de kriksteunen met zijn bijbehorende dwarsliggers en andere chassi onderdelen. Wij hebben in onze voorraad in Brazilie vele onderdelen beschikbaar  ter vervanging.
  • De vooras wordt gereviseerd of soms zelfs geheel vervangen door een nieuwe, waardoor de speling bij de lagers wordt geëlimineerd, en de stabiliteit van de bus ten goede komt.
  • Revisie stuurinrichting: waar nodig wordt de speling in het stuur verholpen

Ons restauratie proces betreft meer dan een make-over of makeup, waarbij veel aandacht voor zowel het technische gedeelte als voor de afwerking en details. De laatste details en afwerking, de zogenaamde 'puntjes op de i', geschiedt in Nederland door onze specialisten.