John Kuiper

After the purchase of a Brazilian VW-T1 through Vintage Car Trading, i started to search for other special oldtimers made in Brazil. Because of the import restrictions in Brazil, many car manufacturers designed and made there own special models which are unknown in Europe. My focus were the first made Puma's, by that time called DKW Malzoni's. With the help of VCT i managed to buy 3 special Malzoni's (www.kucarfa.nl). Without the help of VCT it would have been impossible. Due to the burocracy, payments, distances and the language the export was not easy. Therefor it took several months. But thanks to the good communication during the process, i always kept the faith for a succesfull ending. Thanks to VCT all the 3 vehicles arrived safely in Rotterdam.

Na het kopen van een Braziliaanse VW T1 Kombi via VCT ben ik op zoek gegaan naar andere bijzondere oldtimers gemaakt in Brazilië. Omdat er import beperkingen waren, had Brazilië zijn eigen fabrikanten met modellen die wij in Europa niet kennen. Ik heb mijn oog laten vallen op de allereerste Puma’s, toen nog DKW Malzoni’s. Uiteindelijk heb ik via VCT 3 bijzondere Malzoni’s (zie www.kucarfa.nl) gekocht in Brazilië. Zonder de hulp van VCT was dit nooit gelukt. Door de bureaucratie, betalingen, afstanden en de taal was de export niet eenvoudig.  Het heeft daarom ook meerdere maanden gekost. Maar door de goede communicatie durende het traject heb ik altijd vertrouwd in een goede afloop. Dankzij het vele werk van VCT zijn alle auto’s uiteindelijk veilig aangekomen in Rotterdam.

 

David Herdes

Ik kwam in contact met VCT Nederland BV toen het bedrijf nog niet zo lang bestond en de busjes nog kleinschalig naar Nederland werden gebracht. Ik zocht een busje om samen met mijn vader als vader-zoon project op te knappen qua interieur en simpele mechanische klusjes. De bus moest qua roest niet te ver heen zijn , want ik zou hem nodig hebben voor mijn bruiloft die 8 maanden later zou zijn. Ik had vooraf veel internet en literatuur onderzoek gedaan naar spijlbusjes. hierdoor wist ik dat ik met mijn budget onder de 20.000 euro geen Duitse spijlbus zou kunnen kopen met een redelijke body. Bovendien vond ik de hoekraampjes van een 15 raams t1 mooi , en bij een Duitse spijlbus is ook dat vrijwel onbetaalbaar. Ook ontdekte ik dat de voorkeur voor Duitse T1's vooral wordt veroorzaakt door het feit dat eigenaren en handelaren van Duitse T1's graag de prijzen van hun product omhoog houden, waardoor er vaak slecht wordt gesproken over de kwaliteit van Brazil T1's, ferwijl -laten we eerlijk zijn- ook de Duitse T1's qua plaatmateriaal vaak ver heen zijn. Bovendien houdt ik wel van iets aparts, zodoende besloten mijn vader en ik te gaan voor een mooie Brazil bus van VCT Nederland BV. Wij kozen voor een blauwe 15 raams spijlbus uit het één-na laatste bouwjaar :1974. De bus was op het oog niet een echte opknapper, maar ook nog geen tiptop gerestaureerde auto. De auto reed bovendien ook al. Wij dachten hiermee dus een leuke semi opknapper te hebben, precies wat we zochten! Helaas bleek later dat er toch meer laswerk nodig was dan we hadden verwacht. Er was namelijk best wat roest verstopt onder plamuur en lak. Dit hebben we allemaal verholpen, maar dat mocht wat kosten. Uiteindelijk kwam de auto op tijd in 1x door de RDW keuring. Het interieur van de bus hebben we opgeknapt met een leuke Brazilliaanse touch: leer en Brazilliaanse jute koffiebonenzakken. We hebben ze er nooit om gevraagd, maar de jongens van VCT hebben ons nadien toch nog een beetje gecompenseerd voor de roest-tegenvaller door wat bijzondere Brazilliaanse onderdelen te schenken. Ook hebben we nog lang leuk contact gehouden. Bijgaand een foto van onze bus op het meest belangrijke moment : de bruiloft!

unnamed.jpg

Ronald & Andrea

VCT is een klein bedrijfje dat in de zomer van 2014 als een jongensdroom begon met de import van hippiebusjes uit Brazilië. Wij kregen de kans hun eerst bus, nog wel een speciale 6-deurs taxibus, te kunnen kopen.

VCT bestaat voornamelijk uit het koppel Jeffrey en Ralph.  Ralph regelt de inkoop en export in Brazilië omdat hij daar woont en Jeffrey neemt de import en verkoop vanuit Nederland voor zijn rekening. Beide zijn super enthousiast en staan voor je klaar om je te helpen. Kom je ze op een meeting of show tegen dan wordt je als een vorst onthaalt.

VCT heeft zich in korte tijd ontwikkelt van het ietwat kneuterige nog snel in elkaar draaien van een koopcontract bij de eerste verkoop tot de ervaren onderneming in de jacht, inkoop, export, transport, import, promotie en verkoop van al zeker 20 bussen naar hun trotse VW Transporter T1 bus eigenaren.